II Jornada D-Generades. Repensant moda i gènere

Jornades

Veure el vídeo de la jornada

El món de la moda, com a reflex de la societat en general, està vivint un intens procés de reflexió sobre la qüestió del gènere. És important plantejar-se el paper que, al llarg de la història, ha jugat la moda en la construcció del sistema heteropatriarcal (a voltes com a aliada i d’altres des de la dissidència). Però si bé aquest fet afecta la manera com les marques encaren les propostes de disseny i la seva comercialització, també cal qüestionar-se com es comuniquen. És escaient la manera com la moda es presenta?

En aquesta jornada de debat ens proposem analitzar la comunicació de la moda des de la perspectiva de gènere. Diferents expertes aprofundiran en qüestions tan rellevants com els cànons de bellesa i el paper de les models, els estereotips de feminitat i masculinitat que la moda usa de manera recorrent en els mitjans de comunicació o el paper de les protagonistes de les xarxes socials i com captiven milers de seguidores. En definitiva, aquesta jornada ens convida a prendre consciència sobre el grau de violència cap a les dones en el camp de la comunicació de moda i sobre la necessitat de cercar un nou paradigma comunicatiu més afí amb la consciència actual.

PROGRAMA

9.30 h. Acreditacions (taulell d'Àvila)
10 h. Benvinguda
10.15 h. Comunicar amb perspectiva de gènere - Natza Farré, periodista i comunicadora
11 h. Fashion victims? - Mara Martínez Morant, doctora en antropologia
11.45 h. Pausa
12.15 h. La feminitat estereotipada en la comunicació de la moda - Sílvia Rosés, doctora especialista en història de la moda
13 h. El paper de la cultura visual a la societat - Yolanda Domínguez, artista visual. Experta en comunicació i gènere
13.45 h. Pausa
15.30 h. De Gossip girl a Instagram - Teresa Villaverde, periodista de la revista Pikara Magazine
16.15 h. I si Frida Kahlo hagués tingut Instagram? Diàleg entre la influencer María Bueno, de Pezones revueltos i Sílvia Ventosa, doctora en antrolopogia i conservadora de moda del Museu del Disseny
17 h. Models i influencers virtuals: nous paradigmes i vells estereotips - Paloma G. Díaz, docent i investigadora llicenciada en Comunicació i doctora en Història de l'Art.
17.45 h. Taula rodona amb Begoña Gómez (periodista), Laura Sangrà (periodista) i Estel Vilaseca (revista Vein, LCI). Modera Blanca Almendariz, dinamitzadora de projectes educatius sobre cinema i arts visuals
18.30 h. Cloenda

Data: 

Dijous 24 de febrer, de 10 a 19 h

Lloc: 

Museu del Disseny de Barcelona

Preus: 

Entrada gratuïta amb inscripció prèvia

Ajuntament de Barcelona