IV Jornada de Creativitat i Tendències
ENTRADES GENERALS CONFERÈNCIES DEL MATÍ EXHAURIDES
Quarta edició d’aquesta Jornada que vol acostar les idees, conceptes i pràctiques innovadores de les grans tendències del mercat a un públic de professionals del disseny i de les indústries creatives.
Enguany l’emoció i l’experiència multisensorial són el nucli central de les conferències, tallers i propostes de la jornada. Amb les propostes d’aquesta IV Jornada de creativitat i tendències volem posar de manifest la necessitat d’establir un lligam essencial entre la creativitat i les experiències multisensorials per tal de generar empatia i activar la seducció, l’afecte i les emocions.
10.00-10.10 h. Benvinguda i presentació de la Jornada
10.10-11 h. Conferència Emotions 2.0. Com cada any, comptarem amb la visió de futur d’una empresa de referència en l'anàlisi de les tendències. En aquesta ocasió, Isabel Mesa, Country Manager de l'agència WGSN d'Espanya i Portugal, aprofundirà en les estratègies pels propers anys per crear vincles amb els consumidors i oferir-los experiències de consum que apel·lin a les emocions.
11. h-12 h. Conferència de Gilles Lipovetsky: Capitalisme artístic i el consum de l’experiència. El filòsof francès abordarà la transformació de les indústries de consum i ens explicarà com s'organitza el capitalisme de l’hiperconsum sobre la base de consideracions estètiques relacionades amb la seducció, l'afecte, la sensibilitat o les emocions, i com això es tradueix en la superabundància d'estils, dissenys o imatges. La conferència serà en francès i tindrà servei de traducció simultània al castellà i català.
12.30 - 14 h. Presentacions:
- Miguel Valero Espada, creatiu de l’estudi ESPADAYSANTACRUZ compartirà la seva recerca per connectar marques amb públics. Visual storytelling a través de prototips, instal·lacions i experiències que dissenyen i produeixen.
- Karen Sátiro (Experience Design Lead) i Ana Isabel Rodríguez (Customer Experience Manager) de Mango, ens explicaran amb la ponència Fast-experience: generar experiències que enamoren, com la marca treballa l’Storytelling interactiu, com es generen propostes d’experiència sorprenents, immersives i participatives per als públics.
- L'experiència gastronòmica: la comunicació a través del menjar. Elsa Yranzo, que dirigeix el seu propi estudi creatiu de Food, Art & design, ens parlarà de com connecta i genera nous vincles entre la gastronomia, el disseny i l'art a través d'experiències gastronòmiques.
15.30-18 h. A la tarda, els tallers proposaran experiències creatives per endinsar-nos en diferents àrees de creació, com la ceràmica, els papers pintats, la gràfica o la costura a través de peces de la col·lecció del Museu del Disseny que serviran d’inspiració:
- Taller 1. Ceràmica. Tea for two. A càrrec de Yukiko Murata + Isabel Fernández del Moral + info
- Taller 2. Ceràmica. Crear amb els cinc sentits. Introducció al procés creatiu. A càrrec de Rosa Cortiella + Josep Capsir + info
- Taller 3. Disseny gràfic. Workshop matèric: Repensant amb materials. A càrrec de Marina Salazar + Isabel Cendoya + info
- Taller 4. Papers pintats. Raport: un disseny repetit en llarg i ample. A càrrec de Mitos Bermejo + Rossend Casanova + info
- Taller 5. Moda. Stitching missives. A càrrec d'Annie Michie + Sílvia Ventosa + info
La Jornada està especialment dirigida al públic professional vinculat a diferents sectors creatius.
Dijous 11 d'abril de 2019
Horaris: Matí de 10 h a 14 h- Tallers tarda de 15.30 h a 18 h
Acreditacions a partir de les 9.15 h
Museu del Disseny de Barcelona
Entrada conferències matí:
Entrada general: 35 €
Entrada reduïda: 24,50 €
Entrada conferències + dinar + taller:
Entrada general: 50 €
Entrada reduïda: 35 €