80s El boom del disseny gràfic
El moment de canvi social i modernització tant d’institucions com d’empreses va implicar nous reptes professionals i més visibilitat per als dissenyadors.
Compromís polític i social
Instaurada la democràcia, els dissenyadors van crear la imatge de partits polítics, associacions i nombroses reivindicacions socials.
Cultura, una explosió de vitalitat
Es va produir una renovació de l’alta cultura i una explosió de la cultura popular. Van ser els anys de la Movida Madrileña, en què la música, el cinema i l’edició van esdevenir protagonistes.
Nova imatge, nova comunicació
Amb la normalització de la vida política i l’ingrés d’Espanya a la Comunitat Econòmica Europea el 1986, institucions i empreses van redefinir la seva comunicació, i el disseny corporatiu va rebre un gran impuls.
Barcelona 92, avantguardista i mediterrània
El disseny gràfic dels Jocs Olímpics va transmetre la identitat de Barcelona. El Cobi va destacar pel seu caràcter rupturista i va aconseguir una gran popularitat.
Entre Sevilla i Madrid
L’Exposició Universal de Sevilla i Madrid Capital Europea de la Cultura van formar part de la política de modernització i projecció internacional d’Espanya.
Comunicar el disseny
Les institucions públiques i les associacions professionals van organitzar exposicions internacionals per promocionar el disseny, mentre sorgien publicacions especialitzades.