Les masculinitats toves del k-pop
![](https://www.dissenyhub.barcelona/sites/default/files/styles/16_9_half_thumb/public/albalafarga.jpg?itok=NArnqREl)
Alba Lafarga. Fotografia: CCCB, 2024 / CC BY-NC-SA Miquel Taverna
Ja fa anys que el k-pop s'ha instal·lat en la cultura popular d'occident. El Hallyu, l'onada coreana, ha portat als cantants de música pop a totes les llistes de música, revistes de moda i a desfilar per les catifes vermelles de les gales i premis més importants dels EEUU i d'Europa. Sovint s'ha assenyalat que els ídols del k-pop encarnen una masculinitat tova o feminitzada per dur maquillatge, ballar i no tenir por de mostrar les seves emocions i plorar davant del públic. Quina masculinitat encarnen ídols tan destacats com Felix de Stray Kids, Jimin de BTS o Taemin de SHINee? Representen un desafiament a la masculinitat tradicional i hegemònica a occident?
Alba Lafarga és gestora cultural i vídeo-assagista a Youtube amb un canal que barreja la filosofia i la cultura pop. És graduada en filosofia i ha realitzat el màster de gestió cultural a la Universitat de Barcelona. Ha col·laborat en la producció i comunicació d’activitats culturals amb diverses institucions com ara el CCCB o el festival de filosofia Barcelona Pensa. És coautora del llibre Memeceno. La era del meme en Internet (La Caja Books, 2023) i ha escrit per diferents mitjans com el diari Ara, el CCCBLab, la revista Filco o La Directa.