1910–1930
![](https://www.dissenyhub.barcelona/sites/default/files/styles/exhibition_field_thumb/public/exhibition_field/vestit-danita-monros_1882-1959.jpg?itok=xhxnlakb)
Vestit, Anita Monrós (1882-1959). Barcelona, 1926. Crepè georgette i gasa de seda, serrells, brodat de granadura, lluentons i fil d’argent. Donació Manuel Rocamora, 1969
![](https://www.dissenyhub.barcelona/sites/default/files/styles/exhibition_field_thumb/public/exhibition_field/mtib_104.555.jpeg?itok=MJm98z71)
Vestit. Ana Renaud (1869-1961). 1912. Tul de seda, brodat de granadura. Etiqueta: Renaud & Cie. Donació Luis Sanglas, 1979. MTIB 104.555
![](https://www.dissenyhub.barcelona/sites/default/files/styles/exhibition_field_thumb/public/exhibition_field/mtib_88.162.jpeg?itok=6JMJY4uR)
Vestit. Barcelona. 1925-1930.Tafetà i bambula de seda, brodat de granadura. Donació Manuel Rocamora, 1969. MTIB 88.162
El vestit ensenya el cos. Fora cotilles!
La Primera Guerra Mundial marca una ruptura entre el segle XIX i la modernitat. Es visualitza un procés d’alliberament de les dones, que en aquesta època s’incorporen massivament al mercat laboral.
La silueta allargada i prima, amb el pit aplanat i els malucs dissimulats, ofereix una imatge andrògina de la dona. La cintura es desplaça des de sota els pits als malucs. Els vestits moderns s’adapten a les activitats a l’aire lliure i al ball.
Com les dones, els homes també busquen la silueta filiforme.