Un centenar de creacions de Claret Serrahima ja són al Museu
El passat 18 d’abril es va signar la donació d’un centenar de peces de Claret Serrahima al fons de Disseny Gràfic de la col·lecció del Museu del Disseny. Una selecció d’aquestes peces passarà a formar part de la nova exposició permanent de disseny gràfic del museu a partir del mes de juny.
Claret Serrahima va guanyar el Laus d’Honor el 2014 després de més de quaranta anys actiu en el món del disseny gràfic. Entre els projectes que ha desenvolupat al llarg d’aquests decennis trobem la imatge corporativa del Futbol Club Barcelona, el Teatre Romea o el restaurant El Bulli.
Les peces que ha donat al Museu del Disseny són les més representatives de la seva activitat: la identitat gràfica del Museu d’Art Modern de Ceret del 1992, la de l’Any Miró del 1993 o la imatge de l’Ajuntament de Barcelona del 1997, entre d’altres. També trobem projectes més personals, com és el cas del bar de copes i club cultural Universal, o la sèrie de publicacions culturals Cave Canis, en la qual va col·laborar amb personalitats de l’àmbit cultural per crear petits «museus portàtils» que prenen com a referència la maleta de Duchamp. Una tria d’aquestes peces formaran part de la nova presentació de l’exposició permanent de disseny gràfic, prevista per al 8 de juny.