Perfumeria i cosmètica

Gillette. Llauna. c.1930. G. de Andreis, M.E., Badalona. Col·lecció Mateu Llinàs i Audet. Fotografia: Frederic Camallonga

Gerard Carbonell. Tentación. Perfumería Parera. Expositor de taulell. Cartró c. 1930. Seix & Barral Herms., Barcelona. Col·lecció Mateu Llinàs i Audet. Fotografia: Frederic Camallonga

Juli Jener. Jugo de Oro. Cartró. c. 1930. Martí Marí y Cía., Barcelona. Col·lecció Mateu Llinàs i Audet. Fotografia: Frederic Camallonga
La industrialització arribà també a la perfumeria i la cosmètica. Després de la Primera Guerra Mundial, l’avenç en el sector químic i els nous costums de la vida moderna van fer que els productes es diversifiquessin –colònies, sabons, perfums– i s’especialitzessin –femenins, masculins i infantils. En flascons i envasos d’acurat disseny, anuncis i cartells, obra de dibuixants de renom, propagaven eslògans seductors sobre els efectes benefactors del seu ús. Els grans magatzems en solien fer promocions, sobretot adreçades al públic femení. A Barcelona es concentraren notables empreses del sector, com ara Myrurgia, Parera (Varón Dandy, capdavanter en fragàncies per a l’home del segle XX), Dana, Puig, i a Madrid, Gal.