Innovació i investigació per al disseny d’espais educatius: dimensió pedagògica, ambiental i digital

Conferències, xerrades

Els avenços experimentats en les últimes dècades en les teories i paradigmes educatius, així com l'aparició de noves propostes i estratègies pedagògiques d'acord al coneixement científic sobre com es produeixen els processos d'aprenentatge requereix focalitzar l’atenció en quins són els canvis que haurien de experimentar la configuració i organització dels espais d'aprenentatge a les institucions educatives, així com en les condicions, les dinàmiques i les metodologies que es desenvolupen en aquests espais.

Els paradigmes educatius actuals requereixen espais d'aprenentatge que tenen poc que veure amb els que ara comparteixen el professorat i els alumnes. Aquests espais han de ser dissenyats i modificats a partir de les necessitats i la reflexió conjunta d'aquests col•lectius i des d'una postura realista i sostenible en la seva implementació, però també, a partir d'una investigació sistemàtica i d'excel·lència.

La conferència aborda, a partir de la recerca desenvolupada en el projecte Smart Classroom, com s’ha de produir el disseny d’espais d’aprenentatge que responguin als corrents pedagògics actuals i es fonamentin en un coneixement científic i sistemàtic.

A càrrec de Guillermo Bautista - Professor de la UOC i investigador del projecte Smart Classroom i Anna Escofet - Professora de la UB i investigadora del projecte Smart Classroom.

Aquesta activitat s'engloba dins de la Setmana d'Arquitectura 2019.

Data: 

Divendres 17 de maig, de 10 a 12 h

Lloc: 

Museu del Disseny de Barcelona

Preus: 

Activitat gratuïta. És necessari realitzar inscripció prèvia
INSCRIURE'M

Ajuntament de Barcelona