La feminitat estereotipada en la comunicació de la moda

És habitual que la comunicació de moda, tant en formats més comercials com en d'altres més artístics, recorri amb freqüència a concepcions molt estereotipades de la feminitat, com el de la dona mestressa de casa, com a icona de bellesa o com a objecte sexual. Uns estereotips que com a societat estem treballant per superar, però que el món de la moda està entestat a reproduir. I si bé el món de la publicitat compta amb observatoris i marcs legals que vetllen per aquestes qüestions, sembla com si el món de la moda, emparat sota d'un pretext de llibertat creativa, du a terme amb total impunitat un procés de glamourització d'un bon nombre de violències cap a les dones. En aquesta xerrada treballarem els orígens d'aquest paradigma comunicatiu, els principals impulsors i les conseqüències en el panorama actual

Sílvia Rosés és doctora i llicenciada en història de l'art per la Universitat de Barcelona. Com a experta en història de la moda, ha col·laborat amb institucions com el Museu del Disseny de Barcelona o el Museo del Traje de Madrid. En l'actualitat, és docent en diferents universitats i investiga en el camp de la història i la teoria de la moda sota la perspectiva de gènere.

 

Ajuntament de Barcelona