'100 objectes d'IKEA que ens hagués agradat tenir a VINÇON'

Material de premsa

Del 17 d'octubre de 2024 al 23 de febrer de 2025 es podrà veure al Disseny Hub Barcelona (DHub) 100 objectes d’IKEA que ens hagués agradat tenir a VINÇON, una exposició amb la que es completa l’homenatge a l’emblemàtica botiga barcelonina que es va iniciar amb la publicació del llibre Vinçon. 1929-2015 després que, al tancament del negoci l’any 2015, els propietaris de l’establiment cedissin el seu nodrit arxiu a l’Ajuntament de Barcelona, que el va allotjar al Museu del Disseny del DHub. La mostra parteix d’una idea original de Fernando Amat, alma mater de VINÇON, que va proposar com a contingut d’aquesta exposició fer, juntament amb Sergi Amat, una selecció de 100 objectes de la marca sueca que els hauria agradat tenir a la seva botiga, com una picada d’ullet a IKEA. Juli Capella, que n’és el comissari, ha desenvolupat aquesta idea inicial per, més enllà de la selecció dels 100 objectes, establir un joc de miralls entre les dues marques. Dos referents que han marcat les darreres dècades del disseny, i que, tot i les evidents diferències d’escala, també presenten semblances.

Aquesta anàlisi comparativa, que aprofundeix en 14 ítems que van de la història i els fundadors a les xifres o la geografia, passant pel naming, el logotip, la comunicació, la publicitat, les bosses, la democratització del disseny, la promoció de la cultura o l’arquitectura de les botigues, posa en evidència diferències com ara l’abast territorial, la facturació o el tipus de gestió. Però també treu a la llum alguns trets comuns en el perfil dels seus impulsors, en la importància que les dues marques han donat a aspectes com la comunicació, el naming, el sentit de l’humor, la promoció de l’art, o en el compromís compartit amb el bon disseny i la seva democratització.

Descarrega imatges aquí

Ajuntament de Barcelona