El Sónar arriba al Museu
El Museu del Disseny es suma a la celebració del 25è aniversari del Sónar amb la incorporació a les seves col·leccions d'un centenar de peces gràfiques que recullen la imatge gràfica del festival al llarg d'aquests anys.
Després de 25 anys, el seu impacte a l'escena musical, tant local com internacional, és innegable. Però el Sónar també s'ha guanyat un lloc al món del disseny gràfic, i així ho demostra el Premi Laus Empreses i Entitats que li va atorgar l'ADG-FAD aquest any i la donació actual al Museu. La imatge gràfica i les campanyes del Sónar han estat sempre de gran impacte, tant en l'àmbit gràfic com pel seu vessant crític. Van suposar un trencament amb la imatge gràfica dels festivals, i encara ara, la presentació de la imatge de campanya és tot un esdeveniment. El tàndem format per Sergio Caballero i el fotògraf Biel Capllonch, és el responsable de campanyes que quedaran a la retina de diverses generacions. Qui no recorda a les bessones telecinèsiques, les famílies orinades, Maradona o els fantasmes de Finisterrae?
Amb aquesta donació, formada per cartells, programes, flyers, catàlegs i CD, entre altres elements, el Museu enriqueix la seva col•lecció de disseny gràfic, en la qual el disseny vinculat al món de la música i l'espectacle té una presència important.