El Sónar arriba al Museu



Sergio Caballero, soci i cofundador del Sónar i responsable de les seves campanyes d'imatge amb Pilar Vélez, directora del Museu del Disseny, en el moment de la donació.

Cartell del Sónar de l'any 1997

El Museu del Disseny es suma a la celebració del 25è aniversari del Sónar amb la incorporació a les seves col·leccions d'un centenar de peces gràfiques que recullen la imatge gràfica del festival al llarg d'aquests anys.
Després de 25 anys, el seu impacte a l'escena musical, tant local com internacional, és innegable. Però el Sónar també s'ha guanyat un lloc al món del disseny gràfic, i així ho demostra el Premi Laus Empreses i Entitats que li va atorgar l'ADG-FAD aquest any i la donació actual al Museu. La imatge gràfica i les campanyes del Sónar han estat sempre de gran impacte, tant en l'àmbit gràfic com pel seu vessant crític. Van suposar un trencament amb la imatge gràfica dels festivals, i encara ara, la presentació de la imatge de campanya és tot un esdeveniment. El tàndem format per Sergio Caballero i el fotògraf Biel Capllonch, és el responsable de campanyes que quedaran a la retina de diverses generacions. Qui no recorda a les bessones telecinèsiques, les famílies orinades, Maradona o els fantasmes de Finisterrae?
Amb aquesta donació, formada per cartells, programes, flyers, catàlegs i CD, entre altres elements, el Museu enriqueix la seva col•lecció de disseny gràfic, en la qual el disseny vinculat al món de la música i l'espectacle té una presència important.