Emoció i experiències multisensorials, nucli de la IV Jornada de Creativitat i Tendències

El futur és ara. Si volem que una marca o producte sigui notòria en un moment on el canvi és l'única constant, és important conèixer les tendències del mercat i les claus per a generar empatia, desig de compra i continuar tenint presència al top of mind dels consumidors. En aquest context, la quarta edició de la Jornada de Creativitat i Tendències arriba al Museu del Disseny el pròxim dijous 11 d’abril per a apropar idees, conceptes i pràctiques innovadores de les grans tendències del mercat als professionals del disseny i de les indústries creatives.

Amb l’emoció i l’experiència multisensorial com a comú denominador, les activitats del seu programa giren al voltant de la necessitat d’establir un lligam essencial entre creativitat i experiències multisensorials, per tal de generar empatia i activar la seducció dels consumidors envers marques i productes.

El tret de sortida el donarà l’agència britànica WGSN, empresa referent en l’anàlisi de tendències, amb la ponència Emotions 2.0. El filòsof francès Gilles Lipovetsky, cap de cartell, en prendrà el relleu amb la masterclass Capitalisme artístic i consum de l’experiència. Tot seguit, tres ponències al voltant de com treballar les emocions en la construcció de relats de marca que no et pots perdre:

  • “De l’artesania digital al visual storytelling” - amb Miguel Valero Espada, d’Espadaysantacruz. A través d’una selecció de projectes, encàrrecs i casos reals, el creatiu d’aquest estudi ens explicarà com el visual storytelling ajuda a connectar marques amb públics objectiu i reflexionarà sobre el paper del disseny i la tecnologia en el desenvolupament de projectes.
  • “Fast experience: generar experiències que enamoren” - amb Karen Sátiro (Experience Design Lead) i Ana Isabel Rodríguez (Customer Experience Manager), de Mango. Amb elles aprofundirem en la manera com la marca treballa l’storytelling interactiu per a generar propostes d’experiència sorprenents, immersives i participatives.
  • “La gastronomia com a mitjà de comunicació” - amb Elsa Yranzo, de l’estudi Elsa Yranzo. Creative Food Studio Bcn, que dirigeix el seu propi estudi creatiu de Food, Art & design. La creativa, que combina la direcció de l’estudi amb la docència, ens parlarà de com fer servir la gastronomia com a mitjà de comunicació de conceptes i idees.

A la tarda, cinc propostes experiencials i col·lectives et permetran endinsar-te  en diferents àrees de creació com la ceràmica (Tea for two i Crear amb els cinc sentits. Introducció al procés creatiu), els papers pintats (Raport: un disseny repetit en llarg i ample), el disseny gràfic (Workshop matèric. Repensant amb materials) i la costura (Stitching missives), a través de peces de la col·lecció del Museu.

El nombre d’entrades és limitat. Encara no tens la teva?

 

Ajuntament de Barcelona