«En basar-se en històries, les possibilitats del fashion film són infinites»

El passat 5 d’octubre vam acollir la gala final de la primera edició del Movistar Barcelona Fashion Film Festival. Més de 300 persones van assistir a l’esdeveniment en el qual es van conèixer els vuit guanyadors d’entre més de 150 candidatures.

Entrevistem tres de les professionals que l’han fet possible: Eva Font, directora del festival; Alba Piris, subdirectora i directora creativa; i Andrea López, responsable de producció.

 

Els fashion film viuen a cavall entre l’espot publicitari i el curtmetratge. Creieu que el gran públic ja ha fet seu aquest nou format cinematogràfic?

Creiem que encara queda un llarg camí per tal que el fashion film s’integri al 100% al panorama de l’audiovisual i la moda d’avui en dia. És un format amb el qual encara s’està experimentant molt.

Les grans marques de moda han explotat el fashion film en els darrers temps. Els queda encara camí per recórrer?

¡Els queda molt de camí! El món del fashion film, al basar-se en histories, pot tenir infinites formes. Igual que passa amb el cinema, hi ha milers de gèneres per explorar.

La primera edició del Movistar Barcelona Fashion Film Festival ha estat tot un èxit, però estem segurs que no ha estat un camí fàcil. D’on va sorgir la idea?

Va sorgir després de veure, a l’edició de la 080 del 2015, que el fashion film començava a prendre molta força. Va ser llavors que, just en el moment que havíem d’escollir un tema pel projecte de final de carrera, ens vam adonar que no existia cap festival a Barcelona. I es podia intentar…

Nova York, Milà, Madrid o Berlín: quin ha estat el festival que us ha inspirat més?

A nivell estètic i visual, se’ns dubte el festival de Berlín. A nivell organitzatiu, el de Madrid.

La llista de fashion films s’ha engrandit amb creacions com Benidorm, Georgetown Optician: The Eye Ball o My Ideal Brothers, finalistes del Festival. Amb quin us quedaríeu?

No ens agrada mullar-nos amb això, ja que per a nosaltres tots els participants, sense cap excepció, han estat la raó per la qual som ara aquí. Sense ells, tot això no tindria cap sentit. Així doncs, se’ns fa molt difícil d’escollir-ne un… Això sí: els guanyadors que han estat seleccionats pel jurat i comissionat de luxe d’aquesta primera edició tenen una qualitat excel·lent.

Al nostre país comptem amb un director de primer ordre, Víctor Claramunt, el qual ha recollit ja diversos premis a Austràlia, Llatinoamèrica i Europa. Se l’ha reconegut més fora que dins?

Sí. Ara bé, la raó és, senzillament, que el fashion film no és un format del tot acceptat al nostre mercat com ja ho és en altres territoris.

Algun projecte especial que tingueu a l’horitzó després del Festival de Barcelona?

El nostre pròxim objectiu és fer una segona edició del festival i millorar-lo i fer-lo més gran. No tenim cap dubte que aquesta primera edició al Museu del Disseny de Barcelona serà la primera de moltes.

Ajuntament de Barcelona