Estacions tàctils i audioguia: l’accessibilitat a ‘Matter Matters’

El DHub treballa de forma constant, en consonància amb els criteris d’accessibilitat universal, per ser un centre obert, accessible i funcional per a tothom. Atès el seu compromís amb les persones amb diversitat funcional, ofereix una visita a les instal·lacions amb les màximes garanties de mobilitat i accés a la informació.

Aquest compromís es fa molt evident a l’exposició Matter Matters. Dissenyar amb el món. La mostra incorpora un itinerari accessible amb sis estacions tàctils que disposen d’explicació en Braille sobre els objectes i audiodescripció i guiatge tàctil de les peces. Aquest itinerari està pensat per fer més accessible la visita a les persones amb diversitat funcional però també al públic general, ja que permet una interacció amb les peces exposades. Les sis estacions, que permeten l’aproximació frontal a persones usuàries de cadires de rodes, han estat dissenyades per esdevenir fites de l’exposició que permeten explicar els conceptes essencials d’aquesta. Una d’aquestes estacions tàctils, en la que hi col·labora la Fundació Ernesto Ventós, disposa també d’un dispositiu olfactiu amb aromes.

A més, s’ha editat una audioguia amb l’objectiu de fer més entenedora i accessible la visita i enriquir l’experiència del públic. Els visitants de l'exposició poden accedir fàcilment a l'audioguia escanejant un codi QR amb el telèfon mòbil. Els continguts de l'audioguia estan disponibles en tres idiomes (català, castellà i anglès) i ofereixen informació sobre els vuit àmbits de Matter Matters i les sis estacions tàctils, les instal·lacions i projeccions, a més d'una introducció i cloenda a càrrec d'Olga Subirós, la comissària de l'exposició.

Pel que fa a la difusió, tota la informació relacionada amb l’exposició es troba a disposició dels visitants a la web del DHub en un format accessible. I l’equipament disposa d’elements de suport a l’orientació que faciliten la localització dels taulells d’informació i atenció al públic. En el mostrador, es pot agafar un plànol tàctil d’orientació de sala que cal retornar un cop acabi la visita. A més, el personal d’informació i atenció al públic està format per ajudar i assessorar els visitants sobre els serveis i les activitats que ofereix el DHub sobre les millors opcions de visita.

Ajuntament de Barcelona