Jornades Disseny per Viure 2017: descobrint dissenys que trenquen murs i faciliten l’aprenentatge
Per aprendre és imprescindible jugar, passar-s’ho bé. I el disseny dels espais educatius pot afavorir una educació més emocional, motivadora i transversal. Amb aquesta premissa, professionals de la pedagogia i el disseny van trobar-se els passats 26 i 27 d’octubre al Museu del Disseny, a les segones Jornades Disseny per Viure.
Durant dos dies els participants van exposar els seus projectes i van debatre sobre la importància del disseny al servei de l’educació i l’aprenentatge. Sota la coordinació del dissenyador Óscar Guayabero, que també va oficiar de mestre de cerimònies, els prop de 200 assistents van poder conèixer propostes tan interessants com les del col·lectiu El globus vermell, del projecte Hack The School de la Fundació Bofill o de l’arquitecta Bet Cantallops, entre moltes altres.
La ponent estrella, Rosan Bosch, no va defraudar. Amb nombrosos exemples de projectes del seu estudi, la dissenyadora holandesa va exposar la seva visió del que han de ser els espais educatius: oberts, alegres, emocionants, que convidin a jugar i aprendre. «Una de les premisses és convertir les escoles en espais dels quals els alumnes no vulguin marxar», va afirmar.
Les jornades es van poder seguir a Twitter amb els hashtags #dissenyeducació i #designforlife.
També van comptar amb dos cronistes d’excepció: el filòsof Joan Burdeus, que va ser l’encarregat de presentar les conclusions finals i, a més, n’ha fet una crònica per a la revista cultural Núvol; i l’il·lustrador Juan Linares, que amb els seus dibuixos va resumir el més destacat de Disseny per Viure. La propera edició de les jornades, l’any vinent, girarà al voltant del disseny i l’accessibilitat.