Qui és Ricardo Rousselot?
El cicle al voltant de l’exposició «Dissenyes o treballes? La nova comunicació visual. 1980-2003» finalitza aquesta tarda a les 19 h amb la conferència «La cal·ligrafia en el disseny».
El protagonista de l’activitat serà Ricardo Rousselot, que serà presentat per Raquel Pelta, comissària de l’exposició. El dissenyador i cal·lígraf argentí farà un repàs a la seva trajectòria i també oferirà una demostració cal·ligràfica en directe. Tant si podeu anar com si no a aquesta darrera conferència, us oferim un breu resum de la seva trajectòria perquè us animeu a conèixer de prop aquest dissenyador.
Nascut a El Chaco (Argentina) l’any 1936, i instal·lat a Barcelona des del 1967, Ricardo Rousselot és un cal·lígraf de reconegut prestigi internacional.
El 1978, i després d’acumular experiència en l’àmbit de la publicitat tant a Espanya com a l’Argentina, Rousselot va crear la seva pròpia agència de disseny, Rousselot Diseñadores, des de la qual dirigeix projectes per a grans marques de la indústria catalana i espanyola: Tabacanaria, Tabacos de Filipinas, Domecq, Larios, Grupo Miquel y Costas, Dana Perfumeries, Elida Gibbs, Puig i Myrurgia, La Casera, Kass.
També és el creador de la identitat visual de marques tan conegudes com El Corte Inglés, La Casera, Smoking, Alfaguara, Borges, Casa Tarradellas, Farias, Ducados, Panrico, Spanair, i l’autor del disseny de la capçalera del diari La Vanguardia, entre d’altres.
L’any 2000, i arran de l’especialització en imatge corporativa, va refundar la seva agència que va passar a anomenar-se Grupo Erre Rousselot.