El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950
A partir del 14 de desembre de 2018 i fins el 31 de març del 2019 podreu veure l’exposició “El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950”. Comissariada per Pilar Vélez, la mostra fa un recorregut per la publicitat comercial gràfica dedicada especialment a la difusió de productes d’ús quotidià: alimentaris, vins i caves, farmacèutics, d’higiene i perfums, tabac, maquinària, entre altres. Més enllà dels populars cartells de paper, des de finals del s. XIX fins a mitjans del s.XX, la publicitat adoptà altres suports com la llauna, el cartró i la rajola ceràmica, un fet que va contribuir a una difusió més gran dels productes anunciats, sobretot en els establiments comercials, damunt dels taulells, als aparadors de les botigues o a les façanes.
L’exposició presenta més de 250 peces, obra tant d’artistes com de professionals de la il·lustració, sovint anònims, provinents de la Col·lecció Mateu Llinàs i Audet de Barcelona i del Museu de Manises (València).
Amb aquesta mostra el Museu vol donar a conèixer aquests populars reclams publicitaris, concebuts originàriament com un producte efímer i que avui han assolit la consideració de patrimoni cultural per la seva dimensió comunicadora, artística i social.