Presentació El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950
El Museu del Disseny presenta l’exposició temporal i el llibre “El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950”
El 13 de desembre, a les 12.00h a la Sala B del Museu del Disseny (Pl. de les Glòries Catalanes, 37-38) presentarem en roda de premsa l'exposició temporal “El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950”, així com el llibre que recopila i amplia tota la publicitat gràfica de la mostra i que edita l'Ajuntament de Barcelona.
A l'acte hi assistiran Pilar Veléz, comissària de l'exposició i directora del Museu del Disseny; el col·leccionista Mateu Llinàs i Audet; i Núria Costa, directora dels serveis editorials de l’Ajuntament de Barcelona.
El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950” es podrà veure des del 14 de desembre de 2018 i fins al 31 de març del 2019 al Museu del Disseny. Un recorregut a través de 250 peces per imatges publicitàries icòniques de marques i productes d’ús quotidià provinents de la Col·lecció Mateu Llinàs i Audet de Barcelona -llauna i cartró- i del Museu de Manises de València-ceràmica-. L’ Ajuntament de Barcelona publica el llibre que recull tota l’obra gràfica de l’exposició.
Tant la mostra com la publicació volen acostar a tots els públics aquests reclams publicitaris, molt populars en el seu moment, concebuts com un producte efímer i que avui han assolit la consideració de patrimoni cultural per la seva dimensió comunicadora, artística i social. És un patrimoni que evocarà un passat llunyà als més grans i als no tan grans i que vol despertar l’interès dels més joves en descobrir la força d’unes icones que han perdurat durant vora un segle.