El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950

Dossier

Des del  14 de desembre de 2018 i fins al 31 de març del 2019 al Museu del Disseny. Un recorregut a través de 250 peces per imatges publicitàries icòniques de marques i productes d’ús quotidià: alimentaris, vins i caves, farmacèutics, d’higiene i perfums, tabac, maquinària, assegurances, entre altres.

Hi trobareu cartells bidimensionals de llauna i cartró, peces tridimensionals de gran format que funcionaven com a potent reclam a l’entrada dels establiments, figures retallades de mida real, anomenades showcards o displays, que van ser icones populars del seu temps. Hi ha tot un àmbit dedicat també  als rètols i cartells ceràmics.

La mostra vol acostar a tots els públics aquests reclams publicitaris, molt populars en el seu moment, concebuts com un producte efímer i que avui han assolit la consideració de patrimoni cultural per la seva dimensió comunicadora, artística i social. És un patrimoni que evocarà un passat llunyà als més grans i als no tan grans i que vol despertar l’interès dels més joves en descobrir la força d’unes icones que han perdurat durant vora un segle.

Imatges per descàrrega

Les obres provenen de  la Col·lecció Mateu Llinàs i Audet de Barcelona -llauna i cartró- i del Museu de Manises de València-ceràmica-.

Ajuntament de Barcelona