Fons Josep Maria Mir

Dates

1961 / 2001

Volume

4,5 metres lineals

Producer

Josep Maria Mir (Barcelona, 1949), dissenyador gràfic, es va formar a l’Escola Massana. Després d’uns primers anys assumint encàrrecs diversos es va associar amb Quim Nolla, també dissenyador gràfic, amb qui va crear un estudi de disseny editorial, anomenat Quim & Nolla. 13 anys després, va establir el seu despatx personal i, més tard, el 1989 va fundar la consultora de branding Summa juntament amb Conrad Llorens. Actualment n’és el director creatiu executiu.

Josep Maria Mir ha realitzat nombrosos projectes per a institucions (Museu d’Història de Catalunya, Museu Arqueològic de Tarragona), per a congressos i esdeveniments (Congrés Internacional d’Arqueologia Clàssica, Festival de Cinema de Barcelona o l’Andorra Jazz Escaldes-Engordany), per a empreses (Cosméticos Astor S.A., Duart de Sió), per administracions públiques (Corporació Metropolitana de Barcelona, Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat o la Generalitat de Catalunya) i per a locals d’oci i restauració (Caldea, Pans & Company).

Al llarg de la seva trajectòria ha exercit com a professor de les escoles Elisava i Eina, i ha participat en diverses associacions del sector: a l’ADG FAD com a president i com a director dels Premis Laus, al FAD com a membre del Consell Directiu, a la Fundació BCD com a conseller i a ICOGRADA com a representant espanyol en diverses assemblees.

Per la seva trajectòria professional, Josep Maria Mir va rebre el Premio Nacional de Diseño l’any 2008 i el premi Gràffica l’any 2018.

Content

El fons conté la documentació generada per Josep Maria Mir en el decurs de la seva activitat com a dissenyador gràfic i creador d’imatge.

Un gruix important de documents l’ocupen els projectes de disseny d’imatge corporativa i papereria. Al fons es conserven, per exemple, els projectes per Caldea, La Caixa, el Festival de Cinema de Barcelona, el festival Andorra Jazz Escaldes-Engordany o el Museu Arqueològic de Tarragona, entre d’altres. També conté materials de comunicació, difusió i publicitat per a empreses, institucions públiques, museus, esdeveniments, congressos o premis com el Museu d’Arqueologia de Catalunya, el Congrés Internacional d’Arqueologia Clàssica o els Premis FAD.

A més a més, el fons conté papereria corporativa de Josep Maria Mir i de la seva empresa Summa, i recursos d’informació amb revistes, catàlegs i premsa.

Organization system

El fons s'organitza a partir de la següent classificació:

  • Activitat personal i familiar
  • Imatge gràfica
  • Materials de comunicació i difusió
  • Disseny editorial
  • Disseny gràfic aplicat a productes
  • Gràfica aplicada a l'espai
  • Projecció pública
  • Recursos d’informació

Access

Lliure accés, segons els termes establerts en la normativa d'accés del Centre de Documentació del Museu del Disseny de Barcelona, amb possibles excepcions derivades o relacionades amb l’estat de conservació, d’acords presos amb el donant en el moment de l’ingrés o de l’existència de dades protegides per la legislació vigent.

Ajuntament de Barcelona